Hur gör vi med marknadsföring av årets träffar på andra forumet etc.?
I ena ändläget kan vi gå ut stenhårt och försöka dra ihop så mycket folk som möjligt. I andra änden på skalan kör vi det mer introvert och satsar på att vi som redan är med skall ha kul med varann.
På Öjerskogs TerrängTouring-träffar t.ex. är man väldigt anonym. Man kommer dit, betalar för sig och lär knappt känna någon av de andra som är där. jag har varit på flera sådana körningar de senaste åren och inte lärt känna någon. Det faller ingen skugga på Öjerskog för den sakens skull, det är bra att han fixar så mycket körningar som han gör.
På Sågbacken är det ungefär det rakt motsatta. Man umgås på ett helt annat sätt på träffarna, fixar med området på arbetsdagar och håller kontakten via forumet. Det är ett riktigt trevligt gäng, så trevligt att jag vid flera tillfällen förra sommaren plågade mig igenom 18 mil landsvägskörning i TGB:n för att komma på träff...
Hur vill vi ha det i sommar? Kanske det där redan är uppgjort, men i så fall känner jag inte till det... Nu har jag i alla fall kastat ut frågan.
Jag kan ta på mig att spamma de andra forumen inför träffarna så att så många som möjligt får reda på att det är körning på Sågbacken. Fast jag föredrar personligen lite mindre arrangemang där man hinner umgås.
Jag tycker det varit optimalt med att vi kunde växa i den takten att nya åkare hinner komma med i gemenskapen.